Review AUDIOVECTOR QR 7 & QR C Special Edition – Muzica pe primul loc
Sunetul lor plin și detaliat, în special în gama medie și înaltă, este excepțional la acest nivel de preț. De asemenea, sunt elegante și bine construite. Performanța basului a fost oarecum limitată în cameră, dar acest lucru se rezolvă ușor cu subwoofere. Centrul QR C SE sună excelent pe axă, dar nu este suficient în cazul dispunerii mai largi a scaunelor, din cauza problemelor de dispersie. Este ideal pentru ascultători solo sau configurații înguste, dar mai puțin pentru home theatre-uri cu mai multe rânduri.
Căutați o pereche de boxe turn cu aspect plăcut, sunet excelent și relativ accesibile? Atunci aveți noroc. Gama QR SE de la Audiovector poate fi cea mai ieftină, dar este totuși de ultimă generație din orice punct de vedere.
Caracteristici
Difuzoare Audiovector QR7 SE și QR C
- Difuzoare turn cu trei căi și difuzoare centrale cu două căi
- Tweeter-uri Gold Leaf Air Motion
- Fabricate manual în Danemarca
- Opțiuni de finisare satinată și lucioasă
- Calitate generală foarte bună a construcției
Introducere
Fondată în 1979, Audiovector este o companie daneză de familie, bazată pe filosofia de design „muzica pe primul loc”. Cunoscută pentru crearea unui sunet natural, necolorat, Audiovector a câștigat aprecierea publicului pentru modelele sale de vârf. Acum, gama QR SE (Special Edition) – cea mai accesibilă din catalogul său – își propune să aducă acel sunet caracteristic unui public mai larg.
Seria QR SE include trei difuzoare turn, un difuzor de raft, un difuzor central, un difuzor surround de perete și un subwoofer. Pentru camera mea media mare de 22’ x 28’, am ales să evaluez cea mai mare boxă turn, QR 7 SE, împreună cu canalul central QR C SE, ca scenă sonoră frontală completă pentru sistemul meu Dolby Atmos 7.2.6.
AUDIOVECTOR QR 7 SE DIFUZOARE DE PODEA SPECIFICAȚII
DESIGN:
Turn cu 3 căi și port
RĂSPUNS DE FRECVENȚĂ:
23 Hz – 52 kHz
LIMITĂ SUPERIOARĂ GOLD LEAF (AMT):
102 kHz
SENSIBILITATE:
90,5 dB/1 W/1 m
IMPEDANȚĂ:
6 ohmi
PUTERE ADMISIBILĂ:
330 W
FRECVENȚE DE CROSSOVER:
425 Hz, 3000 Hz
DRIVERE:
2 x 8” bas, 1 x 6” medii, 1 x Gold Leaf AMT 2 cu S-stop
FINISAJE DISPONIBILE:
Negru pian (lucios), Nuc închis (satinat), Mătase albă (satinat)
DIMENSIUNI (L X A X Î):
9,84 x 15,75 x 44,88”
GREUTATE:
38,9 kg
SPECIFICAȚII DIFUZOR CANAL CENTRAL QR C SE
DESIGN:
Canal central cu 2 căi și port
RĂSPUNS DE FRECVENȚĂ:
38 Hz – 45 kHz
LIMITĂ SUPERIOARĂ GOLD LEAF (AMT):
105 kHz
SENSIBILITATE:
90 dB/1 W/1 m
IMPEDANȚĂ:
4 ohmi
PUTERE ADMISIBILĂ:
220 W
FRECVENȚE DE CROSSOVER:
3000 Hz
DRIVERE:
2 x 6” mid woofer, 1 x Gold Leaf AMT 2 cu S-stop
FINISAJE DISPONIBILE:
Negru pian (lucios), Nuc închis (satinat), Mătase albă (satinat)
DIMENSIUNI (L X A X Î):
19,37 x 8,74 x 7,6”
GREUTATE:
9,5 kg
Design
Audiovector construiește fiecare dintre difuzoarele sale manual, în propria fabrică din Danemarca. Urmând o estetică scandinavă clasică, aspectul general al difuzoarelor din seria QR SE este relativ simplu, dar cu câteva detalii frumoase. Forma generală a carcasei este dreptunghiulară standard, dar marginile superioare și inferioare sunt frumos rotunjite, rupând aspectul pătrat. Furnirul din lemn de nuc închis la culoare de pe modelele QR 7 SE pe care le-am testat era frumos și se potrivea perfect cu nucul rafturilor pentru echipamente Salamander. De asemenea, avea un finisaj satinat, care adaugă o notă modernă și are avantajul suplimentar de a reduce reflexiile luminii. Modelul meu QR C SE avea finisaj „White Silk”, care este o vopsea albă satinată. Se potrivea foarte bine cu designul QR C SE și ar arăta minunat într-o cameră cu decor modern. Dacă doriți ceva mai strălucitor, Audiovector oferă și linia QR SE în negru lucios Piano Black. Cabinetul principal al QR 7 SE este montat pe un soclu separat, cu un spațiu de aproximativ 1 inch, care permite portului orientat în jos să respire. O noutate a liniei SE sunt șuruburile din oțel inoxidabil prelucrate, care se înșurubează în soclu și permit o anumită ajustare a înclinării/înclinației. Soclul este, de asemenea, puțin mai lat decât cabinetul turnului, ceea ce conferă picioarelor o poziție mai largă, îmbunătățind stabilitatea.
Driverele sunt cu adevărat punctul forte al designului general al modelului QR SE. Cadrele sunt prelucrate din aluminiu de calitate aerospatială, apoi sunt sablate cu sticlă, periate și, în final, anodizate într-o culoare gri tungsten-titan. „Audiovector” este vizibil în culoarea argintiu brut a aluminiului de dedesubt. Aceasta este o prelucrare metalică de cea mai înaltă calitate, care face ca driverele să iasă în evidență pe fundalul finisajelor Dark Walnut și White Satin. Tweeterul Gold Leaf Air Motion (AMT) este o adevărată operă de artă, cu o plasă de dispersie „S-STOP” placată cu aur roz, montată în interiorul unei plăci separate din aluminiu, finisată în aceeași culoare Tungsten Titanium Grey. Filtrul S-STOP a fost special conceput pentru a reduce sibilantele fără a afecta claritatea înaltelor. AMT-ul de pe QR7 SE (și QR5 SE) este puțin mai înalt decât cel de pe QR C SE, așa că eram curios dacă voi auzi vreo diferență între cele două. O singură pereche de borne de legătură este montată pe o placă de aluminiu asortată în partea de jos a deflectorului din spate, așa că fanii bi-amplificării/bi-cablării nu vor avea noroc. Sunt incluse grile simple dreptunghiulare din pânză, care se atașează magnetic la panourile frontale, dar modelele QR SE arată (și sună) mai bine fără ele.
Ce diferențiază linia Special Edition de linia QR originală? Din exterior, nu există multe noutăți în afară de insigna „Special Edition” din bronz din partea de jos a panoului frontal, dar există o serie de mici îmbunătățiri la interior. Se spune că noile condensatoare proiectate de Audiovector oferă un sunet mai curat al frecvențelor înalte, cu mai multe detalii. Rezistențele sunt acum încorporate în metal pentru o mai bună disipare a căldurii și o mai bună gestionare a nivelurilor de putere ridicate. Cablajul intern a fost îmbunătățit cu cupru pur tratat criogenic pentru o dinamică mai bună și mai multe detalii. A fost adăugat material de amortizare nanopore pentru o calitate îmbunătățită a frecvențelor medii. În cele din urmă, reglarea cabinetului pentru bass reflex a fost modificată pentru a îmbunătăți precizia basului.
Configurare
Instalarea modelelor QR 7 SE și QR C SE în camera mea media a fost destul de ușoară. Deși sunt destul de mari, turnurile nu sunt ridicol de grele, așa că a fost destul de ușor să le scot din cutii și să le pun în locul turnurilor mele de referință Sonus faber Olympica III. Setul unic de borne de legătură al QR SE a însemnat că a trebuit să înlocuiesc cablurile de difuzoare Kimber Kable Carbon 16 cu cabluri duble pe care le folosesc de obicei cu un set de cabluri Blue Jeans Cable Ten White. QR C SE a înlocuit Sonus faber Olympica Center deasupra suportului meu pentru echipamente Salamander 20, ceea ce a plasat difuzorul chiar sub marginea inferioară a unui televizor Sony OLED de 83”. Astfel, tweeterul QR C s-a aflat la aproximativ 20” sub nivelul urechii. Mi-aș fi dorit ca Audiovector să fi inclus o modalitate de reglare a înclinării QR C SE; chiar și niște picioare de cauciuc extra înalte pentru partea din față a carcasei ar fi fost suficiente. Pentru a menține scena sonoră frontală cât mai consistentă posibil, am conectat și un cablu de difuzor Blue Jeans Cable Ten White la QR C SE. Toate cele trei difuzoare au fost conectate la un amplificator Apollon Audio cu 8 canale, care găzduiește patru module de amplificare stereo Purifi 1ET7040SA Clasa D. Am conectat canalele pentru difuzoarele din stânga, dreapta și centru, astfel încât QR C SE să primească aproximativ 750 de wați la o sarcină de 4 ohmi, iar QR 7 SE să primească aproximativ 600 de wați fiecare la o rezistență mai mare de 6 ohmi. Trinnov Altitude 32 ar fi servit ca preamplificator, cu un player Oppo UDP-205 UHD ca sursă pentru materialele pe disc și Roon sau Amazon Music prin intermediul unui FireStick 4K Max pentru orice fișiere digitale sau de streaming.
Folosind REW și microfonul meu UMIK-2 calibrat de Cross Spectrum Labs, am petrecut ceva timp mutând QR 7 SE în jurul camerei mele, încercând să găsesc cel mai bun loc pentru cea mai lină răspuns. Am lăsat intenționat țepii covorului pentru acest proces, iar vopseaua neagră lucioasă de pe soclurile QR 7 SE le-a făcut ușor de glisat până când am găsit locul potrivit. Am ajuns să amplasez difuzoarele la 26” de peretele frontal și la 36” de pereții laterali. Am descoperit, de asemenea, că menținerea unghiului de convergență la un nivel minim (aproximativ 10-15 grade) a funcționat cel mai bine cu QR 7 SE. Acest lucru mi-a oferit un răspuns uniform în cameră, în special de la 2 kHz în sus. Cu toate acestea, indiferent unde așezam difuzoarele, nu reușeam să obțin o răspuns bun la frecvențe sub 60 Hz. Nici măcar așezarea difuzoarelor mai aproape de colțurile camerei nu a ajutat. Mai jos este răspunsul pe care l-am obținut pentru QR 7 SE din dreapta (nivelare de 1/6 octavă). Linia verde reprezintă răspunsul cu grila de pânză în poziție; linia portocalie reprezintă răspunsul fără grilă. Grilele nu au afectat prea mult răspunsul, reducând semnalul cu doar aproximativ 1 dB de la 2 kHz în sus. Scăderea mare la 100 Hz este rezultatul poziției mele pe scaun și am observat această scădere și la multe alte difuzoare din camera mea. Gama medie are puțină energie în plus, dar asta va face doar ca difuzorul să sune puțin mai plin și mai cald și poate fi ușor ameliorată cu corectarea camerei. Am fost, de asemenea, surprins de câtă energie era încă prezentă la 20 kHz. Majoritatea celorlalte difuzoare înregistrează o scădere bruscă în camera mea începând de la aproximativ 13-14 kHz, așa că a fost foarte impresionant să văd că AMT-ul din QR 7 SE a scăzut cu doar 3 dB la 20 kHz. După ce am fixat poziția, am înșurubat țepii pentru covor. Covorul și căptușeala mea sunt destul de groase, așa că a trebuit să reglez țepii cât mai spre exterior pentru a obține o cuplare adecvată cu subpodeaua. Chiar și așa, soclul se sprijinea încă de covor. Mi-ar plăcea ca Audiovector să furnizeze țepi mai lungi în viitor.
Răspunsul în frecvență al QR C SE în poziția mea principală de ascultare este prezentat mai jos. Este, de asemenea, destul de uniform, cu excepția scăderilor la 250 Hz și între 350 și 800 Hz. Acest lucru nu este ceva ce observ de obicei la alte difuzoare centrale în aceeași poziție. De asemenea, răspunsul basului a început să scadă sub 125 Hz. Olympica Center nu are nicio problemă în a reda basuri solide de 50 Hz în aceeași poziție, așa că se pare că QR C SE pur și simplu nu are la fel de multă „putere” în frecvențele joase. Curba verde arată răspunsul cu grila de pânză montată. La fel ca grila de pe QR 7 SE, aceasta reduce cu aproximativ 1 dB puterea de ieșire la anumite frecvențe, în special de la 3 kHz în sus. Ciudat, pare să adauge și ceva energie la anumite frecvențe, cum ar fi între 800 Hz și 1,4 kHz. Mă întreb dacă ar putea fi vorba de un fel de rezonanță în grilă sau în cadrul grilei. Acest lucru m-a motivat și mai mult să pun grila înapoi în cutie. Cine ar vrea să acopere aceste difuzoare superbe? Ca ultim pas, am rulat o calibrare completă „Optimizer” pe preprocesorul meu Trinnov Altitude 32 pentru a alinia nivelurile și distanțele pentru când rulez surse multicanal. Acest lucru mi-ar permite, de asemenea, să potrivesc răspunsul în frecvență cu curba țintă preferată.
Așa cum obișnuiesc, am început ascultarea cu muzică pe două canale. Pentru a mă asigura că aud doar calitățile native ale QR 7 SE, am oprit subwooferele Hsu și am dezactivat funcția de corectare a camerei „Optimizer” a procesorului meu Trinnov. Apoi am intrat în Roon și am ales câteva piese pentru a testa capacitățile QR7 SE. Recent, am descărcat o copie FLAC de înaltă rezoluție, 24 biți/96 kHz, a albumului meu preferat al lui Ozzy Osbourne, „No More Tears” din 1991. Piesa titulară suna mult mai puternic și mai deschis pe acest fișier de înaltă rezoluție. De la linia de bas introductivă ucigătoare la chitara slide ucigătoare a lui Zakk Wylde și riff-ul principal (completat cu strigătul caracteristic al lui Zakk), sunetul a fost excelent. QR7-urile au creat o scenă sonoră impresionant de mare, menținând vocea lui Ozzy și liniile de sintetizator centrate în scena sonoră, dar răspândindu-se spre exterior cu pauza de pian care începe în jurul minutului 3:30. După solo-ul de chitară al lui Wylde, linia de bas revine din centrul scenei sonore. Nu am observat niciodată aceste detalii de imagine pe alte copii ale acestui album, iar ele mi-au sporit cu adevărat plăcerea de a asculta muzica. Basul era puțin mai slab decât mi-aș fi dorit, dar, așa cum am aflat când am poziționat difuzoarele cu ajutorul REW, QR7 SE aveau o frecvență de 70 Hz în camera mea. Am rezolvat ușor această problemă repornind subwooferele. Trecând la „Time After Time”, intro-ul de chitară acustică a scos în evidență frecvențele medii și înalte excepțional de clare și echilibrate ale QR 7 SE. Chitara avea un sunet frumos și clar, precum și un corp excelent. Amestecul de sunete între driverele de frecvențe medii și AMT a fost excelent, făcând ca cele două să sune aproape ca un driver coincident.
„Dust My Broom” de pe albumul „Stones in My Passway” al lui Carmen Gomes (32 biți/352 kHz WAV) a fost o altă piesă fenomenală redată prin Audiovectors. Basul a sunat foarte natural și a avut un impact bun, chiar și cu ușoara reducere a QR7 SE. Vocea lui Gomes a fost excepțional de pură și a strălucit cu mare detaliu. Chitara electrică avea o intensitate și o forță perfecte, în timp ce cinelele de la baterie aveau un „fierbere” foarte plăcută. Din nou, driverul de frecvențe medii și AMT au fost vedetele acestei piese. Per ansamblu, melodia a sunat grandios și bogat, cu un echilibru excelent între basul superior și înaltele. Scena sonoră era amplă și puteam auzi poziția fiecărui instrument din imaginea stereo. „Tin Pan Alley” de pe albumul „Couldn’t Stand the Weather” al lui Stevie Ray Vaughn (FLAC 24-bit/176kHz) a sunat, de asemenea, glorios. Tonul chitarei Stratocaster a lui Stevie a fost perfect, QR7 SE captând pickup-urile sale single-coil în toată splendoarea lor; pline, dar cu acel sunet inconfundabil. Se putea auzi chiar și reverberația adăugată prin amplificator (sau în studio). Stevie începe să cânte cu o voce moale și suflată, apoi accelerează ritmul cu vocea sa caracteristică, gravă și răgușită. Din nou, echilibrul tonal a fost perfect. Acest echilibru este ceea ce mi-a rămas în minte după sesiunile de ascultare. QR 7 SE au redat un sunet fundamental „corect”. Nu au ascuns anumite benzi de frecvență și nu au accentuat excesiv anumite intervale. Acest lucru permite ascultătorului să se relaxeze și să se bucure de muzică. Am auzit multe difuzoare mult mai scumpe care nu reușesc să redea această senzație de ușurință muzicală.
Fiind foarte mulțumit de sunetul QR 7 SE cu muzică pe două canale, am reactivat Optimizer-ul pe Trinnov și am trecut la surse multicanal pentru a integra QR C SE în mix. „Andor: Sezonul doi” (5.1 Dolby Digital+) a fost difuzat pe Disney+ în timp ce aveam configurația Audiovectors, așa că am vizionat întregul sezon în câteva nopți. Primul episod a început cu o explozie, Cassian Andor furând un prototip de luptător TIE Avenger de la Imperiu. Scena sonoră frontală a fost foarte activă aici, sunetele navei zgâriind docul de andocare și țipetele motoarelor ionice gemene ale luptătorului (TIE în luptătorul TIE) umplând camera mea. Odată ce Cassian își dă seama cum să tragă cu laserele navei, lucrurile devin și mai interesante. Mi-a plăcut tunul de tip Gatling cu care au echipat nava și zgomotul pe care îl făcea când trăgea. Toate acestea sunau excelent prin cele trei Audiovector, fiecare ciocnire, zgârietură și explozie laser fiind redate succint. Potrivirea timbrului între cele trei difuzoare frontale a fost foarte bună, sunetul trecând fără probleme de la un difuzor la altul. Discursul lui Mon Mothma în fața Senatului, mai târziu în sezon, a evidențiat cu adevărat cât de bine poate suna QR C SE în dialoguri. Vocea ei suna incredibil de natural, cu reverb-ul din Sala Senatului adăugat pentru a face cuvintele să sune și mai grandioase și mai puternice.
Trecând la unul dintre discurile demo preferate, am introdus Blu-ray-ul „Pacific Rim” în playerul meu Oppo. Audiovectorii au scos în evidență pista 7.1 DTS-HD Master Audio cu o dinamică puternică și capacitatea lor de a-mi permite să aud fiecare detaliu al mișcării mecanice a Jaegerului. Și mai uimitor a fost faptul că QR SE au reușit să evidențieze aceste detalii sonore fără a suna nici măcar puțin aspru. Celebrul discurs „Cancel the Apocalypse” al lui Marshall Pentecost a demonstrat cu adevărat priceperea QR C SE în ceea ce privește dialogul. Idris Elba are una dintre cele mai impresionante voci din Hollywood și a sunat uimitor prin Audiovectors. Basul prodigios inerent acestei coloane sonore s-a îmbinat perfect între QR SE și subwooferele mele, cu un punct de crossover de 80 Hz pe canalele principale și un punct de 110 Hz pe canalul central. Vizionarea „Conclave” (5.1 Dolby Digital+) mi-a sporit și mai mult respectul pentru capacitățile minunate ale QR SE în ceea ce privește frecvențele medii și înalte. Scena introductivă îl prezintă pe personajul interpretat de Ralph Fiennes mergând pe un tunel și pe stradă spre Vatican. Puteam auzi fiecare detaliu din respirația lui greoaie și sunetul pantofilor săi eleganți lovind trotuarul. Combinată cu ambianța canalelor surround și a mașinilor care treceau, această scenă introductivă suna de parcă eu însumi mergeam pe stradă. Apoi el intră într-un lift și își pocnește degetele. Prin Audiovectors, acest pocnet a sunat absolut perfect. Aceasta este o coloană sonoră cu multe dialoguri și accente diferite, dar totuși nu am avut nicio problemă în a auzi fiecare cuvânt. Îi spuneam soției mele cât de clar era discursul și cât de grozavă era scena introductivă, când ea mi-a stricat entuziasmul spunându-mi că pentru ea sunetul era puțin înăbușit. Soția mea are un auz destul de bun și este obișnuită să audă multe difuzoare diferite în camera noastră, așa că i-am cerut să facem schimb de locuri. La redarea scenei introductive, sunetul era cu siguranță diferit de la locul ei față de locul meu obișnuit, direct pe axa canalului central. Sunetul pașilor lui pe trotuar și pocnitura degetelor sale nu aveau claritatea pe care o auzisem din poziția de ascultare pe axă. Îndreptându-mi încet capul spre linia centrală, am putut auzi detaliile revenind. Era nevoie de o investigație mai aprofundată.
A doua zi am putut efectua câteva măsurători suplimentare ale răspunsului în frecvență cu REW. Într-adevăr, măsurătorile au confirmat ceea ce auzeam cu Conclave. Pe măsură ce te îndepărtezi de axă (10+ grade), răspunsul QR C SE se modifică destul de mult, în special de la aproximativ 700 Hz până la aproximativ 6500 kHz. Mutarea cu un scaun mai departe (aproximativ 24”) de poziția mea principală de ascultare pe axă a dus la o diferență de până la 6 dB (@350 Hz și 3 kHz) în ieșire. Două scaune mai încolo mi-au oferit diferențe de până la 9-10 dB în ieșire în gama medie și în gama înaltă inferioară. Pentru urechile mele, acesta a fost un exemplu clasic de „filtrare în pieptene” sau dispersie slabă, care este adesea un produs secundar al proiectelor cu canal central orizontal cu 2 căi, cu o matrice midrange-tweeter-midrange (MTM). Având în vedere cât de bine sună QR C SE pe axă, mi-ar plăcea să văd că Audiovector abordează această problemă cu un design actualizat în viitor, poate trecând la un design cu 3 căi care adaugă un driver dedicat pentru frecvențele medii.
Pentru comparație, am efectuat o serie de măsurători similare pe canalul drept QR 7 SE. Observați cât de similară rămâne răspunsul în frecvență pe măsură ce mă îndepărtez de axă.
Concluzii
Boxele QR 7 SE nu sunt ieftine, dar oferă o valoare considerabilă. Aceste boxe de podea sunt construite solid, au un aspect impresionant și un sunet fantastic.
Plusuri
- Sunet echilibrat, neutru
- Rezoluție excelentă și redare detaliată
- Claritate vocală excepțională
- Înalte articulate, dar plăcute
- Medii bogate, expresive
- Medii-joase curate, precise
- Scena sonoră expansivă
- Amplasare flexibilă în cameră
- Design modern și elegant al carcasei
Minusuri
- Răspuns mai profund al basului
- Un canal central cu 3 căi ar îmbunătăți dispersia orizontală
- QR C SE are o ușoară scădere între 350-700 Hz
Neutralitatea frecvențelor medii și înalte, combinată cu rezoluția detaliată, sunt rare la acest nivel de preț. La 1.350 USD, canalul central QR C SE are un preț rezonabil, deși dispersia orizontală limitată nu se ridică la standardul ridicat stabilit de QR 7 SE.
Audiovector QR 7 SE a respectat întru totul filosofia Audiovector „muzica pe primul loc”. Acestea au oferit un sunet plin și bogat de la frecvențele medii-joase în sus, împreună cu o claritate excepțională a frecvențelor înalte datorită tweeterului Air Motion. Mai impresionant este faptul că, chiar și cu un nivel excepțional de detaliu al frecvențelor înalte, sunetul nu a prezentat absolut nicio duritate sau sibilanță excesivă. Deși mi-aș fi dorit ca modelul QR 7 SE să ofere basuri mai profunde, acestea au sunat minunat cu orice material sursă pe care l-am redat și au făcut ca fiecare sesiune de ascultare să fie extrem de plăcută. Audiovector QR 7 SE sunt difuzoare rare care pot satisface dorința „audiofilă” de detaliu și claritate, fără a sacrifica corpul și sufletul care fac muzica (și filmele) captivante din punct de vedere emoțional. Deși QR C SE are aceleași calități sonore de bază ca QR 7 SE, problemele de dispersie orizontală înseamnă că poate suna excelent fie pe axă, fie în afara axei, dar nu și în ambele cazuri. Dacă sunteți un ascultător solo, acest lucru nu reprezintă o problemă, dar dacă aveți o configurație de teatru cu mai multe locuri, va fi mult mai dificil să obțineți un echilibru al sunetului pe mai multe locuri. Recomand cu tărie modelul QR 7 SE, dar pot recomanda modelul CR C SE doar pentru anumite configurații.
Aceasta recenzie este efectuata de hometheaterhifi, puteti citi recenzia originala aici
AVmall.ro este distribuitor oficial AUDIOVECTOR in Romania















