Davis Acoustics Balthus 70 – Test

Davis Acoustics Balthus 70 – Test

Introducere
Davis Acoustics este unul din cei 3 producatorii de boxe francezi cu o traditie de peste 30 de ani. In anii ’70 cu Michel Visan, fondatorul companiei, a dezvoltat ca Chief Designer mai multe tipuri de boxe pentru diferiti producatori de boxe. In anul 1986 a fondat Davis Acoustics, o micuta afacere de familie pornita cu doi angajati in Saint Maur des Fosses in apropiere de Paris. Afacerea a crescut atat de mult in urmatorii ani, incat micutul atelier parisian in care se manufacturau initial boxele s-a transformat intr-o unitate de productie industriala construita in Troyes, Franta. Intr-o lume in care micile companii ce continua sa manufactureze produse de calitate la preturi rezonabile sunt achizitionate de marile corporatii pentru a le aduce acestora din urma plus valoare, Davis Acoustics a reusit sa isi pastreze identitatea si sa continue sa functioneze ca o afacere 100% franceza. Aceasta independenta le permite sa produca boxe cu componente manufacturate in intregime in fabrica din Troyes de tehnicieni specializati.
Prezentare generala
Balthus 70 este o boxa eleganta, discreta, cu un design rafinat, potrivita unui spatiu de locuit modern. Seria Balthus este disponibila in doua variante de culoar negru si walnut (nuc). Balthus 70 are urmatoarele dimensiuni 102 cm (H) x 19 cm (l) x 30 cm (adancime), este o boxa pe trei cai, partea de bas este asigurata de doua difuzoare de celuloza cu dimensiunea de 17 cm, zona de medii este compusa dintr-un difuzor de kevlar de 13 cm, iar inaltele sunt acoperite de un tweeter de 25 mm. Boxa are un SPL de 92 dB, coboara pana la 40 Hz si poate suporta o putere maxima a amplificarii de 200 W. Producatorul recomanda un amplificator de minim 80 W pentru un sunet care sa atinga potentialul acestor boxe.

Teste
Sistemul de test a fost compus din urmatoarele:


Muzica selectionata a fost aleasa asa incat sa puna in evidenta toate aspectele unui sunet complet. Am ascultat inregistrari care sa puna in valoare vocea umana, basul, spatiul de auditie, dinamica si detaliile unei orchestre mari compusa din mai multe instrumente.
Am inceput auditia cu Katie Melua. Vocea acesteia a rasunat in camera plina de tandrete si melancolie, bine definita in spatiu, fina ca matasea, cu corp si prezenta. Instrumentele au fost bine integrate in jurul vocii, oferind un suport realist, apropiat de o inregistrare live.
Malia / Boris Blank – basul generat electronic a umplut camera de auditie, este puternic si atinge notele de jos foarte bine. Cu ajutorul camerei basul parea ca coboara chiar mai mult de 40 Hz, oferind suficient bas chiar si pentru fanii nebuni ai sub-basului. Instrumentele electronice au fost bine separate, vocea frumos texturata, prezentata suficient de clar in ciuda acusticii proaste a camerei.
Dire Straits – toba mare a sunat ca o toba reala cu impact, sunetul pielii lovite cu bagheta de tobosar plin de detalii, kick-ul tobei se simtea direct in piept, tonurile si detaliile chitarilor se insurubau unitar in constructia muzicala, chitara solo intepatoare si agresiva, asa cum ar trebui sa sune o chitara electrica. Vocea lui Mark Knopfler a fost bogata timbral, usor ragusita, cu un timbru grav realist si natural.
Saint-Saëns – Ooooo da! O intreaga orchestra a parut a se aseza in fata mea in ciuda dimensiunilor reduse ale camerei de auditie. Adancimea si latimea scenei a trecut dincolo de peretii camerei, sunetul orchestrei a fost plin de energie cu textura si corp, dinamica foarte buna intre pasajele muzicale, tonalitatea instrumentelor bine dezvoltata. Sunetul privit in ansamblu a fost corect cu o usoara nuanta rece. Personal as fi preferat un sunet mai cald, mai apropiat de sunetul de lampa.
Posibil ca senzatia de sunet rece sa fie atributul electronicelor din sistem. NuPrime sunt cunoscuti ca fiind fanii sunetului corect, lipsit de distorsiuni armonice. Articolul aceasta este o interpretare personala a sunetului, asa ca nu exclud posibilitatea ca altcineva sa interpreteze sunetul sistemului intr-o cu totul alta maniera.
Concluzii
• Pro: boxele sunt manufacturate in Franta, raport calitate pret greu de batut de boxe produse de mari companii audio in China, sunet mare, bas rapid si autoritar, vocile bine evidentiate.
• Contra: au nevoie de amplificatoare serioase, pozitionarea in camera necesita o asezare atenta daca nu doriti ca basul sa bubuie.

Puteti gasi descrierea, caracteristicile complete, precum si pretul acestui prosus aici link .


0
    0
    Coșul tău
    Coșul tău e golÎntoarce-te în magazin