Recenzie – Audio Solutions Figaro M2
Recenzie – Audio Solutions Figaro M2
Sursa articolului o gasiti aici
Gasiti produsul de vanzare aici
Ne place că acest producător lituanian de difuzoare a numit o serie completă de difuzoare după un frizer spaniol intrigator care apare ca personaj în piesele franceze din secolul al XVIII-lea, precum și în opere celebre de Mozart ( Căsătoria lui Figaro ) și Rossini ( Bărbierul din Sevilla ) , deși am fi preferat să-și recunoască propria moștenire națională, nu în ultimul rând pentru că lituaniana este cea mai veche limbă din Europa – mai veche decât celtică, germană și greacă și cu siguranță mult mai veche decât franceza sau italiana. Totuși, presupunem că fondatorul Audio Solutions și inginerul principal de proiectare Gediminas Gaidelis și-a avut motivele.
Modelul revizuit aici, Figaro M2, se află aproape la mijlocul unei game de opt modele care include un canal central (Figaro C2). Trei modele – S2, M2 și L2 – nu numai că arată identice, dar au și același număr de drivere, aspectul driverului, tweeter și design de cabinet. Diferențele lor constă în dimensiunea cabinetului și în faptul că Figaro S2 mai mic utilizează drivere de 152 mm pentru medii și bass, în timp ce Figaro L2 mai mare împerechează un driver midrange de 183 mm cu două drivere de bas de 233 mm.
Difuzoarele originale Figaro au fost lansate în urmă cu șase ani și abia anul trecut, la Munich High End Show din 2023, a fost lansată această nouă versiune „M2”. Figaro M2 sunt atât de diferite de predecesorii lor încât suntem puțin surprinși că Audio Solutions nu a considerat de cuviință să creeze o nouă gamă. De asemenea, puteți împărtăși surpriza noastră atunci când descoperiți în continuare în această recenzie aprofundată întreaga amploare a ceea ce este atât de diferit la ea.
Design:
Figaro M2 are drivere duble de bas, la fel ca și originalele, dar în timp ce modelul anterior folosea două drivere medii/bas reutilizate pentru a furniza frecvențe inferioare, noul venit folosește drivere de bas dedicate special concepute pentru a furniza frecvențe joase, nu frecvențe joase și medii. Rezultatul sonic, conform lui Gaidelis, este că reproducerea basului M2 este „mai precisă și mai articulată”. Ca și în cazul Figaro de prima generație, driverele de conuri de aici nu sunt produse în Lituania de Audio Solutions, ci de SB Acoustics, o divizie a companiei malaeziene Sinar Baja Electric, care este administrată de foștii angajați Scanspeak/Tymphany Ulrik Schmidt și Frank Neilsen.
Cu diametrul driverului de bas evaluat la 183 mm, banda noastră de măsurare a stabilit diametrul lor în mișcare la 145 mm, diametrul Thiele/Small la 132 mm și diametrul conului la 124 mm, pentru o Sd (zona efectivă a conului) de 140 cm². Interesant este că conul este prevăzut cu un capac de praf enorm de aproximativ 77 mm în diametru. Conul este din hartie (dar un tip special, dupa cum vom discuta in scurt timp) iar sasiul din aliaj turnat sub presiune.
Aceste drivere funcționează în paralel, ceea ce înseamnă că Figaro M2 are nu numai o impedanță globală destul de scăzută (Audio Solutions spune că este „nominal de 4 ohmi”), ci și o impedanță minimă foarte scăzută. (Laboratorul de testare independent Newport Test Labs a măsurat impedanța minimă ca 2,6 ohmi). Cu toate acestea, utilizarea a două drivere pentru a furniza bas crește eficiența designului, permite o capacitate mai mare de manipulare a puterii (deoarece puterea amplificatorului este distribuită pe două bobine de voce, mai degrabă decât doar una) și, cel mai important, înseamnă că mai mult aer poate fi mutat, îmbunătățind realismul sunetelor de bas.
SPECIFICAȚII
Soluții audio Figaro MK2
Design: 3 căi, portat
Raspuns in frecventa: 30-25000Hz
Crossover: 400Hz; 4000 Hz
Sensibilitate: 91,5 dB @ 2,83V 1m
Impedanta nominala: 4 ohmi
Dimensiuni (hwd): 111cm x 27cm x 47cm
Greutate: 45 kg
La fel ca și predecesorul lor, noile Figaro M2 sunt, de asemenea, adevărate modele cu trei căi, în virtutea faptului că au un singur driver conic de 152 mm dedicat frecvențelor medii (de la aproximativ 400 Hz până la 4 kHz, deoarece acestea sunt punctele de încrucișare, despre care vom vorbi mai târziu). În ciuda faptului că are un diametru nominal de 152 mm, acest driver are un diametru de con de 100 mm, dintre care 42 mm este acoperit de un capac de praf. Diametrul total de mișcare (con plus rulou) este de 118 mm.
Într-adevăr, un driver dedicat pentru gama medie este esențial dacă doriți să evitați distorsiunea modulării de fază în banda de mijloc. Această distorsiune are loc ori de câte ori un singur con de difuzor este chemat să reproducă atât frecvențele joase, cât și frecvențele înalte simultan, și așa se întâmplă în orice proiectare în care driverele de bas sunt, de asemenea, obligate să livreze mediul – cu alte cuvinte, în orice două sensuri. difuzor.
De ce? Deoarece dacă unui șofer trebuie să producă un singur sunet de joasă frecvență (la, să spunem, 55 Hz), conul său se va mișca înapoi și înainte de cincizeci și cinci de ori pe secundă, iar urechea ta va auzi mișcarea aerului rezultată cauzată de acest lucru. mișcare ca nota muzicală „A1”. Cu toate acestea, dacă același driver trebuie să producă și o notă medii, cum ar fi, de exemplu, „C mijlociu”, care are o frecvență de 261,63 Hz, ar trebui să se miște înapoi și înainte de 261,63 ori pe secundă în același timp. se mișcă, de asemenea, înapoi și înainte de 55 de ori pe secundă! În consecință, frecvența a ceea ce ar trebui să fie „C mijlociu” nu va fi întotdeauna exact 261,63 Hz; acesta va fi deplasat mai sus sau mai jos, în funcție de direcția în care se mișcă conul pentru a produce semnalul de 55 Hz. Din cauza distorsiunii modulării de fază, este de preferat ca driverele de bas să producă doar frecvențe de joasă frecvență și un difuzor complet separat pentru a le produce pe cele medii. (Pentru o explicație mai detaliată și măsurători reale ale difuzoarelor, citiți articolul „Distorsiunea Doppler în difuzoare – Real sau imaginar?”)
Există încă un alt avantaj în utilizarea unui driver de gamă medie dedicat: nu experimentați diferențele de ton, fază și poziție spațială atunci când semnalul audio trece de la un driver la altul, ceea ce este inevitabil în orice sistem cu două sensuri, mai ales că urechea umană este extrem de sensibilă în această regiune de bandă medie ca rezultat direct al evoluției. Gaidelis explică acest lucru: „În natură, sunetele evenimentelor care pun viața în pericol se află mai mult sau mai puțin în diapasonul de 1.000–2.000 Hz, așa că, în mod natural, suntem cei mai sensibili la asta, astfel încât să putem rămâne vigilenți. Dezavantajul acestui fenomen în această lume modernă destul de sigură este că putem auzi și identifica cele mai mici imperfecțiuni ale sunetului reprodus la acele frecvențe, totuși… majoritatea producătorilor calculează punctele de trecere exact în acest domeniu. Singura modalitate de a combate acest lucru este utilizarea punctelor de încrucișare departe de această regiune și, din acest motiv, am creat un driver Extended Band Midrange ale cărui puncte de încrucișare de 400 Hz și 4.000 Hz sunt la o octavă distanță de banda sensibilă. Această soluție nu numai că ajută la percepția distorsiunii încrucișate, dar înseamnă și că ascultătorul primește un sunet uniform, netocat, provenit de la un driver, cu schimbare de fază practic zero. În opinia noastră, sunetul omogen este unul dintre cele mai mari obiective din industria audio.
Deci, înapoi la aceste conuri de hârtie. Conurile de difuzoare pentru medii și bas ale Figaro M2 sunt realizate dintr-o pastă de hârtie care este „extra rigidă”, de unde denumirea „conuri de hârtie ER”. Gaidelis le-a ales pentru capacitatea lor de a furniza mișcarea uniformă a pistonului a unui con realizat dintr-un material dur (metal, ceramică etc), fără a suferi dezavantajele unor astfel de materiale, cum ar fi modurile de rupere timpurie și sunetul. „Având proprietățile pozitive ale hârtiei și introducerea materialelor de întărire, cum ar fi fibrele rezistente și celuloza tare, ne oferă un con unic care acționează ca un piston, dar, în același timp, nu are puncte de zgomot sau de rupere timpurie a conului”, spune el. „Conurile ER ne-au permis să introducem noi drivere de bas asemănătoare pistonului și, bineînțeles, gama noastră de bandă extinsă.”
Cu toate acestea, un dezavantaj al conului ER este că suprafața sa pare a fi imperfectă cu ochiul liber, datorită prezenței vizibile a fulgilor și fibrelor dure de pulpă, precum și a variațiilor de culoare dintre diferitele părți ale conului care îl fac să arate. ca și cum suprafața sa ar fi suferit daune de apă. Aceste imperfecțiuni aparente sunt, spune Gaidelis, „conuri de hârtie ER naturale până la rigide, ca urmare a procesării mai puțin a pulpei dure și sunt aceleași pentru toți șoferii care folosesc celuloză tare, inclusiv cei de la SEAS, SB Acoustics, Scan-Speak și Vifa”. .
Fabricat de Tymphany, tweeter-ul Figaro M2 are un dom din material moale cu diametrul de 19 mm și este montat pe partea inferioară a unui corn de plastic de mică adâncime pentru a reduce distorsiunea care apare la niveluri de volum mai mari atunci când masa de aer din fața vârfului domului devine suficient pentru a-l împiedica să se miște la fel de repede ca părțile laterale ale domului. Această problemă este rezolvată în diferite moduri de către diferiți producători. Una obișnuită este să atașați vârful domului la un „pod” care se întinde pe tweeter, o alta este pur și simplu să umeziți vârful folosind o metodă similară de punte. Gaidelis folosește o soluție „mini-claxon”, despre care, spune el, obține același rezultat la un cost mai mic, în timp ce un avantaj suplimentar este că încărcarea claxonului crește eficiența tweeter-ului, astfel încât acesta să nu fie nevoit să lucreze la fel de greu pentru a produce aceleași niveluri de presiune sonoră ca și fără el.
Spre deosebire de multe tweetere, acesta nu are ferofluid în golul bobinei vocale, deoarece, potrivit Gaidelis, „încetinește tweeterul”. Inginerul spune că a pus, de asemenea, frecvența de crossover între driverul midrange și tweeter la 4kHz, care este mai degrabă mai mare decât de obicei, pentru a „păstra toate componentele de crossover în afara intervalului în care urechile noastre sunt cele mai sensibile”.
Rețeaua de încrucișare în sine a fost, de asemenea, îmbunătățită față de cea din Figaro original, mai multe dintre componente fiind „îmbunătățite în calitate pentru a obține puțin mai multă precizie în sunet, mai ales în tweeter (sic) și midrange” și au fost mici corecții. realizate în valorile acelor componente pentru a „îmbunătăți în continuare separarea semnalului în trei moduri”.
Cea mai semnificativă dintre schimbările aduse de Figaro M2, conform lui Gaidelis, este cabinetul. Este complet diferit, folosind aceeași tehnologie pe care a dezvoltat-o pentru Audio Solutions Virtuoso, pe care el o numește „sistem box-in-a-box” și spune că este superior sistemului de cabinet cu autoblocare al lui M1. În esență, noul cabinet cuprinde două „cutii” cabinete (incinta acustica), unul în interiorul celuilalt. Despre acest design, Gaidelis spune: „Cele mai slabe puncte ale unui cabinet (incinta acustica) de difuzoare tradiționale sunt îmbinările de colț, deoarece se comportă mai degrabă ca niște balamale, mai degrabă decât îmbinări strânse într-un mediu natural vibrant. Abordarea „cutie într-o cutie” rezolvă această problemă prin combinarea a două cabinete, aranjate într-un model offset. Cabinetul intern este complet etanșat și echipat cu contravântuiri interioare grele și amortizare. Apoi este acoperit cu o cutie exterioară, care este lipită strâns de cabinetul intern. Această tehnică permite cabinetului să atingă de zece ori rigiditatea unei carcase cu un singur strat. Câștigurile sonore de la cabinetul mai rigid sunt enorme – sunetul este neutru și mai autentic și, ca parte a acestui aranjament, cabinetul devine și mai greu, ceea ce ajută direct la controlul vibrațiilor.’
Site-ul web al Audio Solutions se referă la acesta ca un design de carcasă „Cabinet-in-a-Cabinet” care cuprinde „…două carcase separate – un cabinet (incinta acustica) interior și un cabinet (incinta acustica) exterior lipite împreună printr-un strat subțire de poliuretan. Cabinetul interior este fabricat dintr-un material ușor, dar rigid, care controlează vibrațiile primare prin absorbția puterii acustice provenite de la drivere. Apoi, un strat subțire de poliuretan vâscos situat între cabinete interioare și exterioare acționează ca un strat de amortizare care transformă vibrațiile născute în cabinetul interior în căldură. Reziduul de vibrații este apoi amortizat de cabinetul exterior care este fabricat dintr-un material mult mai greu și mai puțin dens, care acționează ca un amortizor de masă.”
Constructie:
În exterior, cabinetul (incinta acustica) este disponibil din stoc cu trei finisaje diferite – Standard, Premium și Bespoke. „Standard” oferă secțiunea frontală a cabinetului într-una dintre cele patru culori de vopsea lucioasă, dar secțiunea din spate este pur și simplu vopsită în negru, la fel ca scriptul („Soluții audio” și „Figaro”) de pe panoul frontal; „Premium” vede întregul cabinet vopsit într-una dintre culorile lucioase disponibile, cu o dungă neagră pe fiecare parte; „Bespoke” este cea mai nouă – și cea mai scumpă opțiune și oferă finisaje de culoare cu vopsea satinată, completate de dungi laterale și inscripții din alamă.
Acestea fiind spuse, dacă preferați un finisaj unic, „fără stoc”, Audio Solutions oferă ceea ce numește „Programul de personalizare exclusiv”, unde puteți personaliza culorile și/sau stilul după gustul dumneavoastră. „Putem face mici modificări (sau) putem face difuzoare complet personalizate”, spune compania. „Echipa noastră lucrează în colaborare cu arhitecți și designeri și este pregătită să realizeze un produs unic pentru camera dvs. de zi.”
Această continuare Figaro are, de asemenea, un aranjament stabilizator pentru picioare pentru a crește stabilitatea cabinetului destul de înalt (1108 mm). Cele două stabilizatoare și cele patru picioare conice vin într-o cutie separată de placaj – într-adevăr, sunt mai bine ambalate decât difuzoarele în sine, care vin în cutii de carton relativ subțire! Stabilizoarele sunt realizate din lemn de 12 mm grosime, rotunjite la ambele capete și vopsite în negru, cu cea din spate mai lungă decât cea din față – 335 mm vs 393 mm. Construcția lor pare relativ slabă, în ciuda adăugării de „puturi” din lemn deasupra fiecărui stabilizator deasupra conurilor, așa că nu recomandăm „mersul” acestor difuzoare foarte grele (45 kg!) pe ele în timpul procesului de poziționare.
Odată ce difuzoarele sunt așezate, stabilizatoarele trebuie introduse în jgheaburi preprelucrate de la baza fiecărui cabinet (incinta acustica), după care fiecare este fixat în loc folosind trei șuruburi cu cap Philips. Pe eșantionul nostru de revizuire, jgheaburile nu erau atât de adânci pe cât este lemnul gros, așa că a existat o mică „buză” în care fiecare stabilizator stătea mândru de bază. Am prefera ca suprafețele să fie finisate la culoare, dar deoarece toate acestea se află sub difuzor și, prin urmare, sunt invizibile, nu este deloc o problemă. Gaidelis spune că noul aranjament este „mai elegant, mai practic și mult mai stabil”.
O altă schimbare: tipul grilei. Grilele magnetice înlocuiesc vechiul sistem de „grilă dublă”, dar trebuie să spunem că designul este destul de curios. În loc să fie un cadru, la fel ca majoritatea grilajelor pentru difuzoare, acesta este realizat dintr-o bucată solidă de cherestea de 6 mm grosime care are găuri doar acolo unde sunt amplasate driverele. Găurile sunt destul de mici – 145 mm în diametru pentru un singur midrange și două drivere de bas (oglindând diametrul lor în mișcare) și doar 60 mm în diametru pentru tweeter. Din această cauză, am bănuit că performanța în afara axei Figaro M2 ar putea fi afectată de grile, în special la frecvențele înalte.
După cum, fără îndoială, ați înțeles deja, portul bass reflex – de fapt, porturi; sunt două dintre ele – sunt situate în spatele cabinetului (incinta acustica). Fiecare are 50 mm în diametru, 140 mm lungime, este realizat în întregime din plastic neted și neted și evazat doar la ieșire (nu la intrare). Porturile se află imediat deasupra bornelor difuzoarelor, care sunt designul excelent WBT NextGen, cu fire de plastic și un guler separat care permite strângerea cu ușurință a piulițelor moletate pe sârmă goală, gulere, pică sau orice altceva utilizați pentru a termina difuzorul. cabluri. Terminalele în sine sunt fixate pe o placă de alamă.
Sunet:
Având în vedere curiozitatea noastră față de designul ciudat al grilelor, am decis să-l încercăm înainte de a începe cu seriozitate sesiunile noastre de ascultare. Deși, desigur, acea decizie ar fi putut fi afectată de o presupunere preconcepută, am constatat că am preferat sunetul Figaro M2 fără grilajele montate – deși doar cele mai înalte frecvențe au sunat diferit pentru noi și doar cu o cantitate mică. După cum sa întâmplat, am preferat și aspectul difuzoarelor fără grile, așa că dacă am avea o pereche, grilele ar rămâne probabil împachetate în micile lor cutii.
În timp ce evaluăm problema în afara axei, am descoperit, de asemenea, că preferam cabinetele (incinta acustica) ușor înclinate, astfel încât tweeterele să vizeze direct poziția de ascultare, deși, din nou, diferențele dintre acestea și cele care vizează direct în camera de ascultare erau mici – mai neglijabile decât diferențele de pornire/oprire a grilei – deci acesta ar fi un apel personal. Vestea grozavă este că performanța basului Figaro M2 este excelentă, indiferent dacă sunt poziționați aproape de un perete din spate sau departe de unul, atât de mult încât, în ciuda prezenței porturilor de tragere din spate, am fost mulțumiți de bas. livrare chiar și atunci când bazele cabinetelor difuzoarelor erau la nivel de plinte – o trăsătură care, fără îndoială, va asigura că aceste difuzoare au un factor de acceptare foarte mare pentru parteneri!
În exterior, cabinetul este disponibil din stoc cu trei finisaje diferite – Standard, Premium și Bespoke. „Standard” oferă secțiunea frontală a cabinetului într-una dintre cele patru culori de vopsea lucioasă, dar secțiunea din spate este pur și simplu vopsită în negru, la fel ca scriptul („Soluții audio” și „Figaro”) de pe panoul frontal; „Premium” vede întregul cabinet vopsit într-una dintre culorile lucioase disponibile, cu o dungă neagră pe fiecare parte; „Bespoke” este cea mai nouă – și cea mai scumpă opțiune și oferă finisaje de culoare cu vopsea satinată, completate de dungi laterale și inscripții din alamă.
Acestea fiind spuse, dacă preferați un finisaj unic, „fără stoc”, Audio Solutions oferă ceea ce numește „Programul de personalizare exclusiv”, unde puteți personaliza culorile și/sau stilul după gustul dumneavoastră. „Putem face mici modificări (sau) putem face difuzoare complet personalizate”, spune compania. „Echipa noastră lucrează în colaborare cu arhitecți și designeri și este pregătită să realizeze un produs unic pentru camera dvs. de zi.”
Această continuare Figaro are, de asemenea, un aranjament stabilizator pentru picioare pentru a crește stabilitatea cabinetului destul de înalt (1108 mm). Cele două stabilizatoare și cele patru picioare conice vin într-o cutie separată de placaj – într-adevăr, sunt mai bine ambalate decât difuzoarele în sine, care vin în cutii de carton relativ subțire! Stabilizoarele sunt realizate din lemn de 12 mm grosime, rotunjite la ambele capete și vopsite în negru, cu cea din spate mai lungă decât cea din față – 335 mm vs 393 mm. Construcția lor pare relativ slabă, în ciuda adăugării de „puturi” din lemn deasupra fiecărui stabilizator deasupra conurilor, așa că nu recomandăm „mersul” acestor difuzoare foarte grele (45 kg!) pe ele în timpul procesului de poziționare.
Odată ce difuzoarele sunt așezate, stabilizatoarele trebuie introduse în jgheaburi preprelucrate de la baza fiecărui cabinet, după care fiecare este fixat în loc folosind trei șuruburi cu cap Philips. Pe eșantionul nostru de revizuire, jgheaburile nu erau atât de adânci pe cât este lemnul gros, așa că a existat o mică „buză” în care fiecare stabilizator stătea mândru de bază. Am prefera ca suprafețele să fie finisate la culoare, dar deoarece toate acestea se află sub difuzor și, prin urmare, sunt invizibile, nu este deloc o problemă. Gaidelis spune că noul aranjament este „mai elegant, mai practic și mult mai stabil”.
O altă schimbare: tipul grilei. Grilele magnetice înlocuiesc vechiul sistem de „grilă dublă”, dar trebuie să spunem că designul este destul de curios. În loc să fie un cadru, la fel ca majoritatea grilajelor pentru difuzoare, acesta este realizat dintr-o bucată solidă de cherestea de 6 mm grosime care are găuri doar acolo unde sunt amplasate driverele. Găurile sunt destul de mici – 145 mm în diametru pentru un singur midrange și două drivere de bas (oglindând diametrul lor în mișcare) și doar 60 mm în diametru pentru tweeter. Din această cauză, am bănuit că performanța în afara axei Figaro M2 ar putea fi afectată de grile, în special la frecvențele înalte.
După cum, fără îndoială, ați înțeles deja, portul bass reflex – de fapt, porturi; sunt două dintre ele – sunt situate în spatele cabiunetului. Fiecare are 50 mm în diametru, 140 mm lungime, este realizat în întregime din plastic neted și neted și evazat doar la ieșire (nu la intrare). Porturile se află imediat deasupra bornelor difuzoarelor, care sunt designul excelent WBT NextGen, cu fire de plastic și un guler separat care permite strângerea cu ușurință a piulițelor moletate pe sârmă goală, gulere, pică sau orice altceva utilizați pentru a termina difuzorul. cabluri. Terminalele în sine sunt fixate pe o placă de alamă.
Verdict
Numele de familie al lui Gediminas Gaidelis este derivat din cuvântul lituanian „gaidys” (sau, în engleză, „capră”), iar pentru că caprele sunt văzute ca un simbol al păcii și al liniștii, cuvântul a ajuns, de-a lungul timpului, să se refere și la cineva de o natură liniștită și relaxată. Așadar, este destul de interesant că același lucru s-ar putea spune despre caracterul sonor al difuzoarelor Figaro M2 de la Gaidelis: și ele au o natură pașnică și liniștită. Sună întotdeauna elegant și neted și superb natural și oferă muzică într-o manieră relaxată, dar complet implicată, indiferent de genul muzical interpretat. Acestea au un sunet cu adevărat minunat – și, în special în încarnarea lor personalizată, au un aspect minunat! – difuzoare. Au cea mai mare recomandare a noastră.
Cititorii interesați de o evaluare tehnică completă a performanței boxelor Audio Solutions Figaro M2 ar trebui să caute RAPORTUL DE TESTARE DE LABORATOR care va fi publicat în numărul 536 din mai/iunie al revistei Australian Hi-Fi în edițiile tipărite și digitale, disponibil de la sfârşitul lunii mai 2024.